Początek jesieni jest zawsze czasem, kiedy wszyscy wracają już na stałe do biur i snują opowieści na temat ich urlopowych przygód. Powtarzającym się tematem było narzekanie wielu osób, którzy na urlop wyjeżdżali razem z dziećmi. Zdanie w tym zakresie wyrażały przede wszystkim koleżanki, które podkreślały, że to na nie spadał obowiązek przyrządzania posiłków podczas wyjazdu, przez co wcale nie odpoczęły tak efektywnie, jakby mogły sobie tego życzyć. Słuchałem tego z nie małym zdziwieniem, ponieważ ja i żona nigdy nie mieliśmy tego problemu.

Noclegi z wyżywieniem w Mikołajkach

mikołajki - noclegi z wyżywieniem całodniowymOd wielu lat wybieramy się na urlop w różnych częściach Polski. Zrezygnowaliśmy z urlopów zagranicznych, ponieważ uznaliśmy pewnego dnia, że w Polsce jest jeszcze tyle pięknych miejsc do odwiezienia, że aż nie wypada kolejny raz jechać do hotelu nad morzem śródziemnym, skoro nie było się w tatrach, czy na mazurach. W tym roku zdecydowaliśmy się właśnie na Mikołajki – noclegi z wyżywieniem całodniowym nie były tam żadnym problemem, a ponieważ już dawno z żoną ustaliliśmy, że na urlopie odpoczywamy wszyscy na równi, to tylko takie hotele i pensjonaty bierzemy w ogóle pod uwagę. Jest to o tyle ważne, że zawsze jedziemy razem z naszymi czteroletnimi bliźniakami, którzy najchętniej jedli by cały czas. Dzięki wyżywieniu w hotelu mamy jasno narzucony rytm dnia i wiemy, że zaczynamy od wspólnego śniadania, musimy wrócić do hotelu też na obiad i kolację. Takie stałe punkty dnia pozwalają nam na zapewnienie sobie i dzieciakom pełnowartościowych posiłków i brak zagrożenia poniesieniem niespodziewanych kosztów wynikających z brakiem znajomości dobrych i uczciwych restauracji na miejscu. Po naszej stronie pozostają tak naprawdę tylko drobne przekąski, jak kanapki, naleśniki czy gofry kupowane na plaży. Jest to z pewnością bardzo wygodne rozwiązanie z punktu widzenia obojga rodziców, ale też sposób na większą przewidywalność planowanych wydatków, co jest bardzo istotne, ponieważ zanim zaczęliśmy kupować noclegi z wyżywieniem zawsze przekraczaliśmy założony budżet wakacyjny, a teraz się w nim mieścimy.

Mikołajki są miastem bardzo mocno nastawionym na turystów, dlatego hotele i inne miejsca z noclegami zlokalizowane w tej miejscowości doskonale zdają sobie sprawę z oczekiwań odwiedzających ich gości i chętnie rozszerzają swoje oferty o całodniowe wyżywienie. Jest to też dla nich dodatkowy zarobek ponieważ lepiej, żeby gość hotelowy wydał pieniądze na posiłek w restauracji hotelowej, niż w lokalu gastronomicznym znajdującym się w mieście.